چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
تویوتا پریوس به عنوان محبوب ترین و پرفروش ترین خودروی هیبرید در سراسر دنیا شناخته می شود.
کد خبر: ۵۷۱۳
تیتر20 - وقتی نام تکنولوژی هیبرید به گوش می رسد اولین خودرویی که در ذهن تداعی می شود تویوتا پریوس است. تویوتا پریوس به عنوان محبوب ترین و پرفروش ترین خودروی هیبرید در سراسر دنیا شناخته می شود.
اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که، تکنولوژی هیبرید چیست؟
در این نوشته سعی می شود به صورت کاملا ساده خودروی هیبرید را معرفی کنیم.
خودروهای هیبریدی خودروهایی هستند که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع متفاوت قدرتی استفاده می‌کنند. انواع خودروهای هیبریدی وجود دارند که از سوخت‌های متفاوتی نظیر گازهای پروپان، سی‌ان‌جی، هیدروژن یا انرژی خورشیدی برای تولید قدرت پیش برنده خود استفاده می‌کنند. نوع تکنولوژی‌های بکار رفته در طراحی و ساخت اینگونه سیستم‌ها با توجه به شرکت سازنده، متفاوت هستند. به طور کل می‌توان خودروهای هیبریدی را به عنوان خودرویی دوگانه با قدرت ترکیبی بین یک موتور درون سوز و یک موتور الکتریکی معرفی کرد که تنها با سوخت گیری موتور بنزینی، موتور الکتریکی هم توسط انرژی حرکتی موتور شارژ شده و با حرکت هر دو با هم یا تنها موتور الکتریکی، باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش گازهای آلاینده محیط زیست می‌شوند.
این تکنولوژی که برای اولین بار توسط تویوتا به تولید انبوه رسید، امروزه به علت هزینه بالای سوخت و پر رنگ شدن مسائل زیست محیطی و افزایش آلودگی هوا و خطرات حاصل از آن، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

در اکتبر سال ۱۹۹۷ میلادی خودروی تویوتا پریوس به عنوان اولین خودروی هیبرید تولید انبوه در دنیا، به فروش رسید. پریوس با  اسم خود که از واژه لاتین "Prior to" به معنی "مقدم بر" گرفته شده است، در اولین نسل خود به عنوان خودرویی که نماد تکنولوژی آینده است، در ذهن مردم جا گرفت. 
تویوتا برای عرضه نسل دوم پریوس، به دنبال تحکیم جایگاه خود به عنوان کمپانی دوستدار محیط زیست بود و در راستای همین هدف خودروی پریوس نه تنها باید به  بهبود عملکرد زیست محیطی خود می افزود بلکه ویژگی های دیگری همچون شتاب بهتر و عملکرد قویتر را نیز باید به لیست مشخصه های خود اضافه کرد.
تویوتا نسل دوم پریوس را در سپتامبر سال ۲۰۰۳ میلادی عرضه کرد و در پی آن جوایز متعددی را از آن خود کرد.
جوایزی همچون : جایزه طراحی زیبا در سال ۲۰۰۳، انتخاب خودروی سال آمریکای شمالی در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴، و  جایزه خودروی سال اروپا در سال ۲۰۰۵ از جمله جوایزی بود که تویوتا پریوس در آن سالها دریافت کرد.
امروزه تویوتا پریوس در بیش از ۴۴ کشور جهان به فروش می رسد و به کاهش انتشار گاز سمی CO2 و در نتیجه کاهش آلودگی کمک می کند و با فروش بیش از 3.500.000 دستگاه تا به حال پرفروش ترین خودروی هیبرید دنیا شناخته شده است.
برای اطلاع از شرایط فروش سایر خودرو های تویوتا و لکسس به سایت www.Irtoya.com مراجعه فرمایید.
خوشبختانه با  تمهیداتی که شرکت ایرتویا در نظر گرفته است به زودی شاهد جدید ترین مدل این خودرو با طراحی آوانگارد  و تکنولوژی منحصر به فرد در خیابان های کشور  خواهیم بود.

ارسال نظرات
موضوعات روز