چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
در نشستی روز گذشته با حضور مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه و معادن فلزات به عنوان سهامدار عمده «تجلی» آخرین وضعیت پروژه های این شرکت بررسی شد و در خصوص فرصت سرمایه گذاری در طرح های جدید معدنی و فلزی بحث شد.
کد خبر: ۶۹۱۲۴

تیتر۲۰- در این جلسه دکتر مرتضی علی اکبری مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با اشاره به اهم برنامه های سال ۱۴۰۳ گزارشی از آخرین وضعیت برخی پروژه های شرکت ارائه داد و یکی از مهمترین برنامه های شرکت را رسیدن به منابع ارزی برای کمک به تامین نیاز ماشین آلات و تجهیزات دانست.

ورود به پهنه های خارجی استراتژی جدید «تجلی»

در ادامه ، دکتر اردشیر سعدی محمدی مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات نیز با اشاره به خرید پهنه معدنی در خارج از کشور عنوان کرد: برای تامین منابع ارزی نیاز به پهنه های خارجی هم وجود دارد و بررسی ها نشان می‌دهد،معادن قزاقستان می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

 در این جلسه، در خصوص موضوع پرونده زغال‌سنگ گلندرون مباحثی مطرح و قرار شد این پرونده با جزییات بیشتری بررسی شود.

مهدی محمدی يزدی مدير كنترل پروژه و مهندسی با اشاره به پروژه های شرکت گفت: کنسانتره سنگ آهن به ظرفیت ۲.۵ میلیون تن در سال - شرق فولاد خراسان پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی دارد و سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی گفت: تجهیزات اصلی پروژه شامل آسیاب‌ها مربوط به سیستم خردایش با شرکت NCP در حال ساخت می باشد. ساخت برخی قطعات از جمله گیربکس بیس پلیت اقلام درایو و ... تکمیل شده است. پارت در بندرعباس ترخیص شده و یک پارت در حال حمل به بندرعباس می‌باشد، پیشرفت فیزیکی قرارداد NCP در حدود ۶۵ درصد است با توجه به این موضوع که طبق قرارداد می بایست تا اسفند ۱۴۰۳ کل تجهیزات را تحویل دهد با اقدامات صورت گرفته و تامین مالی زودتر از موعد تا پایان مرداد ۱۴۰۳ تجهیزات وارد کارگاه پروژه کنسانتره شرق فولاد خراسان خواهد شد.

پیش تولید کلاف سرمد ابرکوه نیمه نخست خرداد 

وی گفت: پیش تولید خط کلاف فولاد سرمد ابرکوه به صورت آزمایشی انجام و بهره برداری تجاری آن حداکثر در نیمه اول خرداد ۱۴۰۳ انجام خواهد پذیرفت.

دکتر علی اکبری در خصوص فولاد آلیاژی گفت: پروژه آلیاژی در فاز شناخت و مطالعه است و به نظر می‌رسد که با توجه به سیاست‌های تجلی توسعه معادن و فلزات سرمایه گذاری از طریق فاینانس انجام خواهد شد.در خصوص خرید کوره مذاکراتی با پامیدکو نجام خواهد شد و FS مورد نظر برای مطالعات بازار نوشته می‌شود و در حال حاضر منتظر گزارش پامیدکو هستیم .

مهمترین برنامه های تجلی در ۴۰۳

در این جلسه طراحی سناریوهای هدف گروه تجلی مطرح شد : با توجه به ماهیت سبدگردان پروژه ای بودن گروه تجلی سه حالت برای ورود / خروج از پروژه ها وجود دارد و شامل ورود در زمان طرح و خروج در زمان رشد، ورود در زمان طرح و خروج در زمان بلوغ ادامه تدوین استراتژی و ورود در زمان طرح و عدم خروج از طرح تا ۱۰ سال و تشکیل هسته شرکت با رسوبی از پروژه‌های جذاب شامل صنعت فولاد، معدن انرژی و نفت و گاز است.‌

همچنین عنوان شد : گروه تجلی به منظور ایجاد سبد کسب و کاری دارای بازده و ریسک متوازن و با توجه عدم جذابیت در بیشتر حوزه های صنعت فولاد برنامه ی ورود به حوزه‌های جذاب جدید را دارد.

رویکرد شرکت متنوع سازی سبد کسب و کاری و گریز از ریسک‌های صنعت فولاد تجاری است و تصمیم به منطق جست و جو برای ورود به حوزه‌های جذاب ابر روندهای صنعت معدن و فلزات است که در حال حاضر در مواد معدنی فلزی مس و طلا و غیر فلزی عناصر نادر خاکی به عنوان حوزه‌های جذاب سرمایه گذاری انتخاب شده اند. نتیجه این منطق ورود به حوزه های سرمایه گذاری ای است که بازیگر فعالی ندارند که منجر به کنترل ناخواسته گروه تجلی در این حوزه ها می‌شود.

در این جلسه با اشاره به اهداف واحدها عنوان شد : در واحد کنترل پروژه ۷ هدف در چهار حوزه ، در واحد امور سهام ۱۱ هدف در سه حوزه ، در واحد معدن ۲۴ هدف در ۸ حوزه ، در واحد طرح و برنامه ۱۷ هدف در سه حوزه و در واحد اداری و منابع انسانی ۱۸ هدف در ۵ حوزه برنامه‌ریزی شده است./روابط عمومی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات

برچسب ها: تجلی معدن
ارسال نظرات
موضوعات روز