پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
در اولین روزهای بهاری، منظره چشم نواز دیوارهای شهر، کم از طبیعت نوشده نداشت . چهره سرما زده تهران نیز مانند سال نو به استقبال رویدادی تازه و دیدنی می رفت .
کد خبر: ۱۲۷۵۷
دیوار نگاری چشم نواز در کنار اتوبان قدیمی!

تیتر20 - در اولین روزهای بهاری، منظره چشم نواز دیوارهای شهر، کم از طبیعت نوشده نداشت . چهره سرما زده تهران نیز مانند سال نو به استقبال رویدادی تازه و دیدنی می رفت .
از زیباترین این تغییرات را می توان دریکی از اتوبان های قدیمی این شهر شلوغ دید . این روزها اتوبان بسیج دستخوش تغییراتی چشم گیر و زیبا شده است .
دیوار نگاره نقش زده شده در کناراین اتوبان ، با رنگ های شاد و آرامش بخش خود ؛ درمیان همهمه و ازدحام اتومبیل های بی شمار، از بهترین انگیزه های دلنشینی است برای گذراندن زمان و لذت بردن از وقفه در رسیدن به مقصد و تحمل ترافیک سنگین .
دیوار نگاره ای که هنرمند خوش ذوق هنرهای شهری و مدرس دانشگاه ،‌ شهریار آریافر به بهترین شکل ممکن آنرا به برچهره شهر حک کرده ودر کنار باقی آثار خود ، هدیه ای شایسته  تقدیر به همشهریانش تقدیم کرده است.  
او طرحی اصیل برگرفته از خاطرات نه چندان دور و نوستالژی زیبایی که در رویای کودکانه تک تک ما بوده و شاید درغبار زندگی شهری در پس زمینه ذهنمان محبوس شده بود را ، اکنون جلوی دیدگانمان به زیباترین وجه به نمایش درآورده است . 
این هنرمند توضیحی مختصر در مورد کار می گوید: هندسه به کار گرفته شده در طرح همان زیربنای ساده و اساسی زندگی روزمره همه ماست . هندسه ای استوار که هرکداممان راهی از آن را برای رسیدن به اهداف خود رسم و طی می کنیم . 
سروهای کارشده روی اثر نمادی از آزادی ایران و ایرانی است. آزادی از جنس ناب و پاک کودکی   که می توان پرواز کرد بی بال ، با فرفره ای رنگارنگ در آسمان پاک صداقت ، به مرکز دایره ای به وسعت زمین .
این اثر زیبا و دیدنی که در جشنواره تهرانشهر انتخاب شده و به سفارش سازمان زیباسازی تهران ، اداره نقاشی دیواری انجام گرفت ؛ در اردیبهشت سال 1396 به اتمام رسید . 
حاصل تلاش 25 روزه این هنرمند اکنون تمام قد در نمای شهر خودنمایی می کند . تکنیک اثر اکرولیک می باشد که در مساحتی حدود 500 متر مربع اجرا شده است .

دیوار نگاری چشم نواز در کنار اتوبان قدیمی!

ارسال نظرات
موضوعات روز