دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد؛
مدیران منطقه آزاد ماکو به ‌دنبال ایجاد طرح‌های تحول‌گرا بوده تا با توجه به اینکه سالانه صدها هزار نفر گردشگر از این منطقه به وان ترکیه می روند بخشی از زمان سفر خود را به گردش در ماکو اختصاص دهند و از این طریق سرمایه کمتری از کشور خارج شود.
کد خبر: ۶۸۷۷۴

تیتر ۲۰- منطقه آزاد ماکو در گذشته بهره‌برداری مناسبی از ظرفیت‌های کشاورزی و منابع طبیعی خود نداشته است. به همین دلیل سرزمینی بکر برای تولید ثروت محسوب می شود.


از این رو مدیران منطقه آزاد ماکو به ‌دنبال ایجاد طرح‌های تحول‌گرا بوده تا با توجه به اینکه سالانه صدها هزار نفر گردشگر از این منطقه به وان ترکیه می روند بخشی از زمان سفر خود را به گردش در ماکو اختصاص دهند و از این طریق سرمایه کمتری از کشور خارج شود.


از این رو برای تحقق این اهداف چندی پیش هلدینگ ماهان و منطقه آزاد ماکو تفاهم‌نامه با ارزش بالایی امضا کردند که می تواند صنعت گردشگری منطقه را متحول کند، و این همکاری می تواند ورود گردشگران ایران به کشور ترکیه را کاهش دهد.


هلدینگ ماهان با توجه به حضور موفقی که در پروژه‌های گردشگری داشته می تواند براساس طبیعت بکر منطقه آزاد ماکو بستری برای راه اندازی مجتمع های هتلینگ، تفریحی و گردشگری فراهم کند تا به واسطه آن بخشی از خرید و تفریح گردشگران هم در این منطقه انجام شود.


قرار است هلدینگ گردشگری ماهان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری نماید. تفاهم‌نامه همکاری منطقه آزاد ماکو و هلدینگ گردشگری ماهان نشان دهنده ظرفیت بالای این منطقه آزاد برای جذب گردشگر است.


در سال‌های اخیر هلدینگ ماهان با تمرکز بر مرمت و احیای بناهای تاریخی، ماندگاری گردشگران، ظرفیت‌سازی در حوزه گردشگری، ایجاد محورهای جدید گردشگری و کمک به افزایش ظرفیت اشغال هتل‌ها را در دستور کار قرار داده است. 


ورود این هلدینگ به منطقه آزاد ماکو یک ظرفیت جدید برای توسعه اقتصادی منطقه محسوب می شود. چراکه با ورود این شرکت چرخه ای از فعالیت های اقتصادی تشکیل می شود.


هدف‌گذاری این شرکت حضور در ظرفیت‌های مختلف گردشگری برای تحقق توسعه سبد متنوعی از توریسم ترکیبی است. 


مدیران این مجموعه بعد از بررسی ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ماکو قرارداد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را از ۲۰ هزار میلیارد ریال به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش خواهند داد و با توجه به اینکه رود ارس در این منطقه وجود دارد قابلیت راه‌اندازی باغ با مجموعه های آبی وجود دارد. در کنار این مجموعه ها راه اندازی فضای تفریحی و مراکز خرید از دیگر امکاناتی است که می تواند از طریق این همکاری ایجاد شود.


با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری ماهان در بخش‌های گردشگری و باغداری کشور موفق بوده در ماکو نیز پروژه همکاری تعریف شده است و علاوه بر اینکه گامی برای کشاورزی مکانیزه و حفاظت از آب و خاک آن منطقه محسوب می شود در  ثروت‌آفرینی ظرفیت‌های موجود منطقه آزاد ماکو موثر خواهد خواهد بود.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز