سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
در گفتگو با «تیتر ۲۰» عنوان شد: 
تولید ورق‌های الکترومغناطیسی و زنگ نزن در شرکت فولاد مبارکه علاوه بر تامین نیاز داخلی می‌تواند به خلق ارزش افزوده حداکثری منتهی شود.  
کد خبر: ۶۸۶۳۱

تیتر20 -  شرکت فولاد مبارکه به عنوان اصلی ترین تامین کننده فولاد کشور، در کنار سیاست های تولیدی خود بر خلق ارزش افزوده بیشتر متمرکز شده است. این موضوع علاوه بر آنکه منجر به افزایش درآمدهای این مجموعه می شود، به دلیل تنوع در سبد محصولات می تواند توان رقابتی فولاد مبارکه را هم افزایش دهد. 


از سویی دیگر نگاه به بازارهای جهانی و مقاصد صادراتی فولاد ایران نشان می دهد که هرچند عمده صادرات در حوزه بالا دست و شمش فولاد است اما تولید فولادهای آلیاژی و خاص می تواند از تقاضای بالا و ارزش افزوده بیشتری برخوردار باشد. 


برهمین اساس فولاد مبارکه بر این موضوع متمرکز شده است تا بتواند با خلق ارزش بیشتر درامد و سوددهی خود را افزایش و در کنار آن نیاز های خاص صنایع پایین دست را هم تامین کند.


طبق این سیاست محصولاتی همچون ورق های الکتریکی، فولاد زنگ نزن و دیگر محصولات با ارزش افزوده بیشتر در  برنامه تولید این مجموعه قرار گرفته است. این نگاه مبارکه می تواند تا میزان هزار برابر ارزش افزوده به همراه داشته باشد.


در همین زمینه وحید یعقوبی معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به «تیتر20» گفت: فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت بزرگ فولادی کشور که از یک سیستم خوبی برخوردار است و در این صنعت سیستم مدیریت، تولید و تکنولوژی آن زبان زد و مبتنی بر سیستم های ایتالیا است و حالا با دانش متخصصان داخلی توسعه پیدا کرده است، بی شک به طور دائم به دنبال توسعه سبد محصولات خود است. 


وی ادامه داد: البته این توسعه می تواند در بعد کمی یا کیفی باشد. مبارکه هر دو بعد را در سال های اخیر دنبال کرده است.  در این زمینه شاهد افزایش تولید سالانه این مجموعه هستیم و هدف گذاری هایی تولید آن در یک دهه اخیر بسیار خوب بوده است، هرچند در دو تا سه سال اخیر محدودیت های انرژی بسیار فولاد مبارکه را اذیت کرده است، به نحوی که اگر شرایط غیر از این بود امسال موفق به ثبت رکوردی تاریخی می شد. اما به طور کلی تولید از نظر کمی دائما مسیر رشد خود را طی کرده است. 


یعقوبی اظهار کرد: در بعد کیفی نیز محصولات متعدد و مهمی از سوی این مجموعه به بازار عرضه شده است. ما در سال های اخیر شاهد بودیم که فولاد مبارکه به سمت تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر رفته است. به عنوان مثال تولید ورق های زنگ نزن، ورق های آجدار، ورق های API  از محصولات تولیدی در این مجموعه است. تجهیزات مورد نیاز این تولیدات را فولاد مبارکه چه از خارج و چه در داخل و یا ترکیبی از هر دو تامین کرده است. 


وی تصریح کرد:  این موارد یک صرفه جویی ارزی آن هم به میزان قابل توجهی را برای کشور به همراه داشت. در زمینه ورق های زنگ نزن نیاز آن در کشور احساس می شود زیرا کاملا وارداتی بود اما حالا فولاد مبارکه در این حوزه وارد و تولید آزمایشی آن را انجام داده است که امیدوار هستیم در سال جاری به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده و برگ درخشان دیگری در کارنامه فولاد مبارکه باشد. 


آن طور که گفته های یعقوبی نشان می دهد فولاد مبارکه با تولید ورق های یاد شده می تواند سال پر سودی برای سهامداران خود داشته باشد و نیاز صنایع پایین دست را هم تامین کند. این موضوع نشان می دهد نگاه دقیق و کارشناسی بر فولاد مبارکه حکمفرماست. 

ارسال نظرات
موضوعات روز