چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
در گذشته شاهد بوده ایم که گاهی حساب و کتاب قیمت اجناس در سوپرمارکت ها به دلیل خطای سهوی فروشنده درمحاسبات اشتباه می شد و همین موضوع به مراجعه مجدد خریدار و گاهی بروز تنش های بین خریدار و مغازه دار منجر می‌شد که در سال های اخیر بخاطر استفاده از صندوق های مدرن فروشگاهی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و حتی بسیاری از سوپر مارکت ها این دغدغه و نگرانی مشتریان تا حدود زیادی از بین رفته است. 
کد خبر: ۶۸۴۱۲

تیتر20 - با استفاده از تکنولوژی کارها سریعتر، بدون خطا و راحتتر انجام می‌شود. از طرف دیگر زندگی مردم به خصوص در شهر های بزرگ پر از دغدغه‌هایی شده که قبلا خبری از آن‌ها نبود. از این رو زمان برای مردم ارزش زیادی پیدا کرده است. حتی این موضوع روی سبک زندگی آنها هم تاثیر گذاشته است. برای نمونه آنها به جای اینکه از سوپرمارکت‌های مختلف خرید کنند از یک فروشگاه زنجیره‌ای یا یک سوپر مارکت بزرگ خرید می کنند تا علاوه بر اینکه زمان کمتری صرف خرید کنند، از مزیت دقت در محاسبات و ارائه فاکتور نیز بهرمند شوند.


در واقع خرید از فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای نسبت به گذشته رواج پیدا کرده است. شاید در گذشته بسیاری از مردم به خاطر تخفیف از این فروشگاه‌ها خرید می کردند، اما در شرایط کنونی تخفیف یکی از این مزیت‌ها محسوب می شود. از طرف دیگر این فروشگاه‌ها به دلیل ارائه فاکتور توانسته‌اند این حس را به خریداران منتقل کنند که محاسبات دقیقی دارند و انتقال این حس اعتماد مشتری را با آنها بیشتر همراه کرده است.

همچنین در سالهای اخیر با افزایش تورم برخی از مراکز عرضه کالاها را با قیمت بالاتری می فروشند و مدعی هستند که قیمت‌ها لحظه‌ای بالا می رود. از این رو خریدار وقتی فاکتور دریافت نمی کند از قیمت محاسبه شده توسط سوپرمارکت مطلع نمی شوند. اما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل اینکه فاکتور به خریداران داده می شود چنین مشکلی بروز نخواهد کرد.


در عین حال در شهرهای بزرگی مانند تهران که ترافیک و آلودگی هوا زیاد است باعث شده دفعات خرید برای خانواده‌ها کاهش یابد و عمدتا بسیاری از خانواده ها آخر هفته‌ها برای خرید به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه می کنند.


 در این حالت خانواده‌ها هفتگی خرید می کنند که دو مسأله پیش می آید. نخست اینکه میزان هر خرید بیشتر می شود به همین دلیل داشتن فاکتور اهمیت پیدا می کند. مسأله دوم اینکه مراجعه به مکانی غیراز فروشگاه زنجیره‌ای ممکن است تمام  کالاهای مورد نیاز مشتریان را نداشته باشد. به همین دلیل در سال‌های اخیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای به انتخاب اول بسیاری ازمردم در خریدها بدل شده است.


در گذشته شاهد بوده ایم که گاهی حساب و کتاب قیمت اجناس در سوپرمارکت ها به دلیل خطای سهوی فروشنده درمحاسبات اشتباه می شد و همین موضوع به مراجعه مجدد خریدار و گاهی بروز تنش های بین خریدار و مغازه دار منجر می‌شد که در سال های اخیر بخاطر استفاده از صندوق های مدرن فروشگاهی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و حتی بسیاری از سوپر مارکت ها این دغدغه و نگرانی مشتریان تا حدود زیادی از بین رفته است. 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز