دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
تیتر ۲۰ بررسی می کند؛  
اهداف آینده شرکت کرمان موتور در زمینه صادرات خودرو‌ها شامل افزایش حجم صادرات به کشور‌های جدید و توسعه بازار‌های صادراتی، افزایش توان رقابتی خودرو‌های تولیدی ایرانی، بهبود کیفیت و تکنولوژی خودرو‌های تولیدی و افزایش توان تولید است.
کد خبر: ۶۸۰۸۵

تیتر20 - کرمان موتور به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در ایران در سالی که گذشت، دستاورد بسیار مهمی از جمله ورود به بازارهای بین‌المللی داشته است.


نخستین صادر‌کننده بخش خصوصی در صنعت خودرو 
کرمان موتور به ‌عنوان نخستین شرکت خصوصی خودروسازی ایران، صادرات محصولات تولیدی خود را با صدور خودروی J4 به کشور عراق آغاز کرد.
 این درحالیست که کشور عراق، مقصد اول کرمان موتور برای صادرات و کشورهای روسیه، کشورهای مستقل مشترک المنافع و شمال آفریقا مقصدهای بعدی خواهند بود. خودروی J4 نخستین خودرویی است که از محصولات شرکت کرمان موتور به عراق صادر شده است. 


اهداف آینده شرکت کرمان موتور در زمینه صادرات خودروها شامل افزایش حجم صادرات به کشورهای جدید و توسعه بازارهای صادراتی، افزایش توان رقابتی خودروهای تولیدی ایرانی، بهبود کیفیت و تکنولوژی خودروهای تولیدی و افزایش توان تولید است.


صادرات به عراق از جنبه‌های زیادی اهمیت دارد. در وهله اول صادرات خودرو به عراق می‌تواند به افزایش تولید و اشتغال در شرکت کرمان موتور و سایر شرکت‌های مرتبط در زنجیره تامین آن کمک کند. در وهله دوم نیز صادرات خودرو به عراق می‌تواند به ورود ارز به کشور و تقویت بنیه اقتصادی ایران کمک کند.


این درحالیست که صادرات خودرو به عراق می‌تواند به معرفی برند کرمان موتور در بازارهای بین‌المللی و افزایش اعتبار این شرکت کمک کند. در نهایت نیز این مسئله به کرمان موتور در رقابت با شرکت‌های خارجی در بازارهای منطقه کمک می‌‌کند.


شکستن رکورد تولید روزانه در کرمان موتور
در سوم تیرماه 1402 با تحقق تولید روزانه 247 دستگاه از انواع محصولات کرمان موتور، رکورد بی سابقه ای در طول تاریخ تولید کرمان موتور ثبت شد.تا پیش از این بالاترین آمار تولید برای خرداد 1394 با رکورد روزانه 225 دستگاه و پس از آن تیرماه 1396 با تولید روزانه 217 دستگاه در روز ثبت شده بود.


شکستن این رکود برای کرمان موتور پیامدهای مثبتی نظیر افزایش سهم بازار،رشد سودآوری، ایجاد اشتغال و تقویت برند را به دنبال داشته است.
برای مشتریان نیز با افزایش تولید، زمان انتظار مشتریان برای دریافت خودروهای خود کاهش یافته است. از سویی افزایش تولید، تنوع محصولات کرمان موتور را افزایش و قدرت انتخاب مشتریان را بالا برده است. 


همچنین رشد تولید، به واسطه کاهش هزینه‌های تولید، می‌تواند به قیمت مناسب‌تر محصولات برای مشتریان منجر شود.


کرمان موتور واحد برتر در صنایع خودرو
شرکت کرمان موتور با اشتغال زایی بیش از 5000 نفر، از طرف ستاد گرامیداشت دهه تولید و تجارت با استناد و ارزیابی عملکرد در سال 1401، به عنوان واحد برتر تولیدی در گروه صنایع خودرو انتخاب شد. انتخاب کرمان موتور به دلایل متعددی انجام شد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. در این رابطه، کرمان موتور در سال 1401 با افزایش تولید نسبت به سال 1400، به تعهدات خود در قبال مشتریان عمل کرد و سهم خود را در بازار داخلی افزایش داد.


این شرکت در سال گذشته چندین محصول جدید را به بازار معرفی کرد که با استقبال مشتریان روبرو شد.همچنین کرمان موتور صادرات را دردستور کار خود قرار داد.


 این خودروساز در سال 1401 با ارتقای کیفیت محصولات خود، رضایت مشتریان را افزایش داد. در نهایت نیز کرمان موتور با افزایش خدمات پس از فروش، به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه کرد.


 شکستن رکورد 27 ساله تولید ماهانه کرمان موتور
شرکت کرمان موتور در شهریور ماه 1402 با تولید 7015 دستگاه خودرو، رکورد 27 ساله تولید ماهانه خود را شکست. پیش از این، بالاترین آمار تولید ماهانه، برای تیر 1397 با رکورد ماهانه 4582 دستگاه و پس از آن اردیبهشت 1397 با تولید ماهانه 4196 دستگاه ثبت شده بود.


عوامل موثری در رکوردشکنی دخیل بوده‌اند، دروهله اول  تلاش و تعهد کارکنان کرمان موتور، نقشی اساسی در افزایش تولید و رکوردشکنی این شرکت داشته است. 


در وهله دوم مدیریت مناسب و برنامه‌ریزی دقیق، از دیگر عوامل موثر در رکوردشکنی کرمان موتور است. همچنین استفاده از تکنولوژی‌های نوین و به روز در خطوط تولید، به افزایش راندمان و کیفیت محصولات کرمان موتور کمک کرده است.


 دست آخر نیز حمایت دولت از صنعت خودرو، از جمله اعطای تسهیلات و رفع موانع تولید، در افزایش تولید کرمان موتور موثر بوده است.


برگزاری نخستین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور
نخستین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور با عنوان KITO NEXT در روز 14 آبان 1402 در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.
 این رویداد با هدف ایجاد بستری برای تعامل و همکاری بین شرکت کرمان موتور، دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و فناور و همچنین معرفی فرصت های نوآوری وفناوری در صنعت خودرو برگزار شد.


از جمله نتایج این رویداد می‌توان، به معرفی بیش از 50 فرصت نوآوری و فناوری در صنعت خودرو،انعقاد بیش از 20 تفاهم نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و فناور، رائه بیش از 100 ایده و راهکار نوین برای ارتقای صنعت خودرو و جذب بیش از 1000 شرکت کننده از جمله نخبگان، پژوهشگران و فعالان صنعت خودرو اشاره کرد. 


دستاوردهای برگزاری این نشست نیز برای صنعت خودرو شامل مواردی نظیر،ایجاد بستری برای تعامل و همکاری بین صنعت و دانشگاه، تقویت و توسعه نوآوری و فناوري در صنعت خودروارائه ایده ها و راهکارهای نوین برای ارتقای صنعت خودرو و ایجاد فرصت های شغلی جدید برای نخبگان و فناوران است.


تفاهم‌نامه‌ای کرمان موتور با مراکز دانشگاهی 
همچنین در حاشیه این رویداد، تفاهم نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و دانشگاه علم و صنعت ایران در زمینه توسعه خودروهای هیبریدی و برقی، تفاهم نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران در زمینه توسعه و تجاری سازی فناوری های نوین در صنعت خودرو و تفاهم نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و چندین شرکت دانش بنیان در زمینه های مختلف از جمله طراحی و ساخت قطعات خودرو، توسعه نرم افزارهای مرتبط با صنعت خودرو و ارائه خدمات مهندسی، منعقد شد.


از جمله مهم‌ترین موضوعات  تفاهم نامه کرمان موتور با دانشگاه علم و صنعت می‌توان به "بسترسازی برای همکاری، بهره مندی واستفاده چند جانبه از ظرفیت های پارک علم و فناوری و شرکت کرمان موتور در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فناورانه"، "ایجاد مرکز تحقیق و توسعه فناوری و نوآوری شرکت کرمان موتور"، تعریف زنجیره های کسب و کار مرتبط با صنایع توسعه یافته و در حال توسعه صنعت خودرو"، "تسهیل پروسه کارآفرینی و رصد فرصت های شغلی و پروژه ای"، "تبادل اولویت های تحقیق و توسعه و جهت دهی به موضوعات تحقیق و توسعه اولویت دار با هدف توسعه فناوری متصل به کسب و کار"، و " برگزاری دروه های عمومی و تخصصی" و ... اشاره کرد.


نمایش دستاوردهای کرمان‌خودرو در حوزه خودروهای برقی 
کرمان موتور خودروهای برقی، پلاگین هیبرید و وارداتی خود را در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو که در آبان ماه برگزار شد، در معرض دید عمومی داد.


 کرمان موتور به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان ایران، در زمینه مونتاژ خودروهای برقی و پلاگین هیبرید نیز از توانمندی های بالایی برخوردار است. این شرکت در سال های اخیر، با سرمایه گذاری در این زمینه، خطوط تولید خود را برای مونتاژ این نوع خودروها تجهیز کرده است.


توانمندی های کرمان موتور در مونتاژ خودروهای برقی و پلاگین هیبرید قابل توجه است، از جمله اینکه این شرکت دارای خطوط تولید مجهزی است که امکان مونتاژ انواع خودروهای برقی و پلاگین هیبرید را فراهم می کند. همچنین این خودروساز از نیروی انسانی متخصص و مجرب در زمینه مونتاژ خودروهای برقی و پلاگین هیبرید برخوردار است.


این درحالیست که کرمان موتور سابقه همکاری با برندهای معتبر جهانی در زمینه مونتاژ خودرو را دارد و با شبکه گسترده تامین کنندگان قطعات، قادر به تامین قطعات مورد نیاز برای مونتاژ خودروهای برقی و پلاگین هیبرید است.


تحویل نخستین سری تاکسی های تمام برقی کرمان موتور به شرکت تاکسیرانی تهران
نخستین تاکسی تمام برقی کرمان موتور نیز در انتهای دی‌ماه،  تحویل ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران شد. در این طرح 400 دستگاه خودرو جک E50A طی همکاری شرکت خدمات بین الملل کرمان خودرو و شاتل در اختیار تاکسیرانان قرار گرفته و به کمک اپلیکیشن شهرزاد تاکسیرانی خدمت رسانی خواهند کرد.


استفاده از تاکسی‌های برقی کرمان موتور دارای مزایای قابل توجه‌ای  از جمله اینکه آلایندگی هوا را به طور کامل از بین می‌برد، است، از سویی تاکسی های برقی، مصرف سوخت را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهند. همچنین آن‌ها بسیار کم صدا هستند و آلودگی صوتی را کاهش می‌دهند و رانندگی نرم و راحتی را ارائه می‌دهند.

ارسال نظرات
موضوعات روز