چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
برای موفقیت در کارآفرینی باید ارتقا را از خود شروع کرد و همان طور که اشاره شد مطالعه و به‌روز بودن یکی از اصول اساسی در موفقیت خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۱۳۹

تیتر۲۰- برای کارآفرین بودن حتما باید بازارهای نیاز یک جامعه دیده شود. باید به فرصت‌ها توجه شود و تلاش شود بهترین شیوه حضور در این بازارها را آماده کنیم. این نیازمند به دست آوردن و همچنین به‌روز بودن اطلاعات است و البته همراه شدن با تغییر شرایط در جامعه، که از جمله پیش‌نیاز‌های کارآفرینی محسوب می‌شوند. برای موفقیت در کارآفرینی باید ارتقا را از خود شروع کرد و همان طور که اشاره شد مطالعه و به‌روز بودن یکی از اصول اساسی در موفقیت خواهد بود.

داشتن اعتماد به نفس کافی یکی دیگر از مواردی است که یک کارآفرین موفق باید داشته باشد. بنابراین نباید بابت شکست‌های احتمالی ناامید شد یا خود را دست‌کم گرفت. در این حوزه شکست‌ها می‌توانند نقطه ارتقا یا به اوج رساندن قدم بعدی باشند.

تئوری‌ها در مورد بهتر شدن شرایط کارآفرینی به ما کمک می‌کنند که دیدگاه پیدا کنیم اما این مورد به تنهایی کافی نیست. به این دلیل که معمولا تئوری‌ها را از شرایط موجود در دنیا استحصال می‌کنند و به این صورت است که ما باید آنها را بومی‌سازی کنیم. به این صورت در محلی که زندگی یا قصد کارآفرینی داریم باید شرایط همسویی داشته باشیم. به این ترتیب مبانی آموزشی کارآفرینی می‌تواند در شناخت و پیدا کردن استوانه اولیه به افراد کمک کند اما پیدا کردن روند و فرمول موفقیت به مولفه‌های دیگری نیز نیاز دارد.

نقش کارآفرینی در توسعه پایدار کاملا مشخص است. اگر امروز موضوعی به عنوان نوآوری و خلاقیت در جامعه کارآفرینی مشاهده می‌شود، حتما باید به عنوان یک الگوی پایدار به آن توجه شود. بنابراین نباید در یک مقطع زمانی و به صورت یک جرقه آغاز و نتوان آن را به‌صورت دائم اجرایی کرد. به همین دلیل باید به فرهنگ جامعه‌ای که کارآفرینی در آن انجام می‌شود توجه کرد. البته جدا از فرهنگ، مسائل و الگوی اقتصادی جامعه نیز برای پیشرفت کارآفرینی بسیار مهم است. بنابراین وضعیت اقتصادی جامعه و همخوانی آن با شرایط توسعه پایدار کارآفرینی نباید همگرا باشند. به همین علت هر الگویی قابل پیاده‌سازی در هر جامعه‌ای نیست.

کارآفرینی در ایران با برخی موانع مواجه است که طبیعتا مشکل تامین مالی یکی از این موارد است. راه‌اندازی یا توسعه کسب و کار، رابطه پررنگی با سرمایه‌های مالی دارد. اما مشکلات فقط محدود به موضوع مالی نیست. چه بسا شما با طرح توجیهی مناسبی که داشته باشید، و با توجه به اینکه شناخت‌های اولیه را به دست آورده باشید، بتوانید جذب سرمایه از مسیر‌های دیگر را داشته باشید. به همین علت مهم‌ترین اصلی که در کارآفرینی مورد توجه قرار می‌گیرد سرمایه‌های انسانی است که شما بتوانید آنها را متقاعد کنید که روی تفکر شما مشارکت سرمایه‌گذاری داشته باشند. بنابراین برنامه‌ای که برای کارآفرینی نوشته می‌شود، باید توجیه اقتصادی آن برای دیگران نیز در نظر گرفته شود.

اگر از شرایط فعلی کارآفرینی در ایران راضی باشیم و فرض کنیم اقدامات انجام شده کاملا مثبت بوده، ممکن است برای کوتاه مدت برای ما مفید باشد. ولی اگر الگو برداری از کشورهای دیگر و به‌خصوص منطقه که صادرات فناوری‌های نوین هم در آنها حرفی برای گفتن داشته باشد وجود داشته باشد، قطعا موجب پیشرفت‌های بزرگی در خصوص کارآفرینی در کشور خواهد شد. در حال حاضر می‌توان به وضعیت کارآفرینی در ایران نمره میانی داد به این دلیل که خلأ برخی قانون‌هایی که حمایت واقعی از کارآفرین دارند در کشور حس می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهیم به سمت ایجاد محیط کارآفرینی امن و استاندارد حرکت کنیم باید قوانین حمایت کننده را افزایش دهیم. اگر قرار است در جامعه جهانی و بین‌المللی حضور قدرتمندی داشته باشیم، قاعدتا باید قوانینی منطبق با شرایط آنها داشته باشیم. بنابراین توسعه کسب و کارها در کشور را باید در راستای این مقیاس‌ها گسترش داد.

البته دیدن اینکه نیازهای جامعه بین‌الملل به چه سمتی است و در صورت تامین آنها، صدور خدمات نوآوری که ما می‌توانیم داشته باشیم بسیار مهم است. در این میان بحث مربوط به ثبت کردن ایده‌ها و نوآوری‌های ما باید به گونه‌ای باشد که از الگوهای بین‌الملل عقب نباشیم. در این مسیر و برای رسیدن به این نقطه، قطعا کارآفرینان ما نیازمند حمایت‌های بیشتر قانون‌گذار هستند. در این وضعیت است که می‌توانیم امیدوار باشیم در بازارهای بین‌الملل نیز پا به پای رقبا حرکت کنیم./دنیای اقتصاد

برچسب ها: کارآفرینی جامعه
ارسال نظرات
موضوعات روز