پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
تیتر20 گزارش می دهد:
شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، گامی بلند را برای افق 1404 برداشته است که نتیجه آن توسعه درون سازمانی، منطقه ای و همچنین افزایش تولید خواهد بود. امروز این مجموعه برای تولید 7.5 میلیون تن گندله برنامه ریزی کرده است و تلاش می کند تا بسترهای تحقق این برنامه را به موازات اجرای این پروژه فراهم شود.
کد خبر: ۶۴۵۳۳
نوآوری در بومی سازی و گام بلند فولاد سنگان در تولید گندله
تیتر20 - شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان را باید یکی از بازیگران اصلی حوزه گندله و کنسانتره دانست که با هدف تامین نیاز بزرگترین تولید کننده فولاد کشور، کار خود را آغاز کرد.

این مجموعه با قرارگیری در منطقه عسلویه معدنی کشور در تلاش است تا مواد اولیه در بالادست زنجیره ارزش فولاد را تولید و در اختیارتولیدکنندگان به ویژه فولاد مبارکه قرار دهد.

حال این مجموعه در نظر دارد تا تولید گندله خود را به 7.5 میلیون تن در چشم انداز 1404 برساند که باید آن را گام بلند این مجموعه در حوزه تامین مواد اولیه زنجیره ارزش فولاد دانست.

به هر حال دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد نیازمند تامین مواد اولیه است که حالا فولاد سنگان با سناریو پیش رو نقش خود را به خوبی ایفا می کند. 

اما این گام بلند دقیقا در چه بستری برداشته می شود؟
هرچند سرمایه گذاری در این حوزه یکی از مهمترین فاکتورها برای  پیشبرد پروژه های توسعه ای است.

اما فولاد سنگان که از همراهی فولاد مبارکه نیز برخوردار است، حرکت در این مسیر را با نوآوری در بومی سازی کلید زده است. 

عملکرد گذشته فولاد سنگان در حوزه بومی سازی نشان می دهد توانسته به 9.5 میلیون یورو  صرفه جویی ارزی دست پیدا کند. این موضوع نشان می دهد دستیابی به تولید 7.5  میلیون تن گندله نمی تواند چندان هدف گذاری سختی برای این مجموعه باشد. درواقع اصلی ترین نقطه قوت این مجموعه تکیه بر بومی سازی و دانش داخلی است تا بتواند ظرفیت تولید خود را افزایش دهد. 

این مجموعه در ماهه ای ابتدایی سال نیز موفق به رکوردشکنی در تولید کنسانتره شد. این رکورد شکنی حاکی از آن است که در بحث تولید کنسانتره این مجموعه به نقطه ای رسیده است که می تواند ارقام بالاتری را هدف گذاری کند. 

بدون شک با توجه به اینکه این مجموعه یکی از تامین کنندگان مواد اولیه برای صنعت فولاد محسوب می شود، باید نتیجه این افزایش تولید را در چشم انداز 1404 فولاد مبارکه شاهد بود که مواد اولیه مورد نیاز خود برای افزایش تولید را تامین می کند. 

اما از سویی دیگر دستیابی به این اهداف نیازمند اجرای پروژه های اجرایی، تحقیقی و سرمایه گذاری است. به عنوان مثال فولاد سنگان برای دستیابی به افزایش تولید باید تامین انرژی را هم در دستور کار قرار دهد که برنامه های این مجموعه نشان می دهد، از این موضوع غافل نشده است.

 در نتیجه ضمن تعریف چنین پروژه هایی، اشتغالزایی نیز در فولاد سنگان محقق می شود. 
فولاد سنگان تلاش می کند با اجرای چنین پروژه هایی، بیشترین استفاده را از ظرفیت های داخلی مجموعه خود و همچنین ظرفیت های سهامداران داشته باشد.
 
استراتژی تدوین شده نشان می دهد، این مجموعه در ادامه می تواند یکی از اصلی ترین تولید کنندگان مواد اولیه زنجیره ارزش و همچنین یکی از اصلی ترین بازیگران منطقه سنگان باشد که از ذخایر موجود در این منطقه بهترین استفاده را داشته است. 

ارسال نظرات
موضوعات روز