شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در تلاش است تا با توسعه همکاری‌های خود با شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر تامین نیاز‌های خود و کاهش هزینه‌های تولید، اشتغالزایی خوبی برای این شرکت‌ها ایجاد کند. اما کارنامه سال ۱۴۰۲  نشان می‌دهد که گل گهر بر این همکاری تاکید دارد و بی شک در ۱۴۰۳  افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.  
کد خبر: ۶۸۱۱۳

تیتر 20- شرکت معدن و صنعتی گل گهر با نگاهی استراتژیک به دنبال افزایش سهم فعلی خود در زنجیره ارزش فولاد است. 
این مجموعه با تعریف استراتژی مشخص خود را برای سال 1410  آماده می کند تا سهم بیشتری از بخش معدن و صنعت فولاد را به دست بگیرد.  یکی از بخش های اصلی این استراتژی به توسعه معدنکاری هوشمند مربوط است که علاوه بر کاهش هزینه های تولید می تواند گل گهر را در رده شرکت های خارجی قرار دهد. 


درواقع گل گهر برای مقابله با تحریم ها  در چند سال اخیر موضوع توسعه همکاری با شرکت های دانش بنیان و همچنین بومی سازی تجهزیات و قطعات مورد نیاز را در دستور کار خود قرار داد. در کنار آن نیز همکاری با دانش بنیان ها منجر به تحقق برنامه این شرکت در چشم انداز 1410  می شود. 


با فرسودگی ماشین‌آلات معدن‌کاری، عدم دسترسی کامل به فناوری معدن‌کاری زیرزمینی و ... از مسائل پایه ای هستند که دغدغه معدنکاران کشور شده اند، در حالی که معدن‌کاران فعلی دنیا دغدغه استفاده از هوش مصنوعی و هوشمند سازی عملیات خود را دارند و تدبیری لازم است تا گسترش این شکاف تکنولوژی فرصت هر گونه مزیت رقابتی را بر فعالان این حوزه تنگ نیاورد، بنابراین یکی دیگر از دغدغه اصلی گل گهر در استراتژی ها توجه و تمرکز بر بروز رسانی تکنولوژی ها معدنکاری و همچنین نوسازی و جایگزینی تراک‌های و ماشین آلات معدن کاری با ظرفیت بالا و تکنولوژی بروزتر، هوشمندسازی معدن‌کاری، دستیابی به تکنولوژی برداشت معادن زیرزمینی، تکنولوژی های اکتشافی روز دنیا و ... خواهد بود.


اما در سال 1402  نیز شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با توسعه همکاری های خود با شرکت های دانش بنیان توانست اتفاقات خوبی را در حوزه معدن و معدنکاری رقم بزند. گل گهر تلاش کرد تا در سال جاری همکاری های خود با شرکت های دانش بنیان به بالاتری میزان ممکن رسانده و با بومی سازی تجهیزات و قطعات، گامی مهم در افزایش بهره وری بردارد. 


یکی از اقدامات مهم گل گهر جمع اوری ایده های فناورانه در قالب یک جشنواره بود که خود علاوه بر تامین نیاز های گل گهر می تواند فرصت همکاری های جدیدی را برای شرکت های دانش بنیان فراهم کند.  


ساخت دامپتراک 60  تنی یکی از دستاوردهای همکاری گل گهر با شرکت های دانش بنیان بود که برای اولین بار موفق به بومی سازی شد.


اما در بخش دیگری گل گهر با همکاری شرکت های دانش بنیان توانست دریل های حفاری را بازسازی و نوسازی کند. نوسازی این بخش در توسعه فعالیت های اکتشافای و استخراجی گل گهر اثر گذار است و می تواند در ادامه به تحقق سایر برنامه ها نیز کمک کند. 


گل گهر برای توسعه زنجیره ارزش نگاهی کارشناسی به فعالیت ها دارد و توسعه در هر حلقه ای تضمیمن موفقیت حلقه بعدی است که می تواند سال 1403  این مجموعه را درخشان تر از 1402  کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز