شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
شرکت فولاد هرمزگان با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده موفق به اجرای طرح‌های توسعه‌ای با سرعت بالا شده است که حاکی از توانمندی در تامین سرمایه و قطعات و تجهیزات است.
کد خبر: ۶۸۰۱۷

تیتر 20- فولاد هرمزگان یکی از زیرمجموعه های هلدینگ فولاد مبارکه است که در چند سال اخیر با سرعت دادن به طرح های توسعه ای خود توانسته یکه تاز بازار باشد و رکورد زنی های پی در پی داشته باشد. 


این مجموعه از سال 1400 ، 4  طرح بزرگ توسعه ای را در دستور کار خود قرار داده تا با بهره برداری از آنها بتواند سهم فعلی خود در زنجیره ارزش فولاد را چند برابر کند.


فولاد هرمزگان در  طرح های توسعه ای خود به سراغ پروژه مدول آهن اسفنجی رفته است که می تواند سهم بسزایی در تامین مواد اولیه و در ادامه افزایش تولید فولاد داشته باشد. 


افزایش مخازن آهن اسفنجی نیز از دیگر پروژه های مهم این مجموعه است که نگرانی ها درباره تامین مواد اولیه را برطرف و به تولید پایدار کمک می کند. اما در کنار این دو پروژه، احداث واحد دوم تولید گازهای صنعتی و طرح ستاره سیمین از مهمترین پروژه هایی است که علاوه بر افزایش تولید بر میزان بهره وری این مجموعه نیز اثر گذار است. 


البته فولاد هرمزگان تنها به این پروژه ها بسنده نکرده و به سراغ طرح های مهم دیگر از جمله تولید فولاد سبز با استفاده از هیدروژن نیز رفته است. 
درواقع افزایش تولید و به دنبال آن رشد در فروش های داخلی و صادراتی باعث شده تا بحث تامین سرمایه برای طرح های این مجموعه چندان سخت نباشد.


اخیرا نیز در بازدید مدیرعامل فولاد مبارکه از طرح های توسعه ای این مجموعه به سرعت اجرای این طرح ها اشاره شده است.  محمدیاسر طیب‌نیا در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان اظهار کرد:  ۶ ماه قبل از پروژه‌های فولاد هرمزگان بازدید کردیم و تقریباً همه پروژه‌ها هنوز به مرحله اجرایی کامل نرسیده بودند و زیر سطح زمین بودند. اما در حال حاضر مشاهده می‌‌شود تمامی پروژه‌ها همچون مگامدول 1.72 میلیون تنی احیا مستقیم، سیلوهای ذخیره‌سازی آهن اسفنجی و واحد دوم گازهای صنعتی و دیگر پروژه‌ها از پیشرفت خوبی برخوردار هستند. 


بی شک برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده یکی از دلایلی است که باعث شده فولاد هرمزگان سرعت اجرای پروژه ها را افزایش دهد. از سویی دیگر روند سوددهی در این مجموعه به صورتی است که تامین نقدینگی طبق برنامه انجام شده است.


از سویی دیگر فولاد هرمزگان می داند هر چه سریع تر این طرح ها وارد مدار تولید شوند از نظر اقتصادی و همچنین هزینه های اجرا به صرفه تر خواهد بود. اما روند سرعتی اجرای این طرح ها می تواند از بعدی دیگر نشان از قدرت و توانمندی فولاد هرمزگان در اجرای پروژه ها و همچنین تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز باشد. درواقع اجرای این پروژه در زمان بندی مشخص شده حاکی از توانمندی فولاد هرمزگان است. 


بهره برداری از این پروژه منجر به تامین پایدار مواد اولیه و افزایش تولید می شود که یکی از مهمترین موضوعات برای افزایش سهم صادراتی این مجموعه خواهد بود، در نتیجه سال های پیش رو سال های درخشان تری برای این مجموعه خواهد بود. 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز