شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر20 گزارش می دهد:
سیپات بازوی بانکداری اجتماعی بانک سینا استراتژیش این است که با استفاده از ثروت‌های فردی و ثروت‌های ناشی از کسب‌وکار، منابعی را برای سود رساندن به کل جامعه فراهم کند.
کد خبر: ۶۸۰۱۶

تیتر۲۰-  بانک‌های اجتماعی علاوه‌ بر جنبه اجتماعی و زیست‌محیطی، جنبه‌های اقتصادی نیز دارند، بانک سینا درراستای این نوع بانکداری پلتفرم سیپات را به عنوان یکی از محصولات فناورانه سرزمین هوشمند سینا رونمایی کرده که سامانه حامی هوشمند ویژه ارائه خدمات بانکداری اجتماعی است.


از آنجایی که بانکداری اجتماعی اینگونه تعریف شده که تأثیرگذاری مستقیم، با افزایش عملیات بانکی، پس‌اندازها و تسهیلات، میان مردم و سازمان‌ها است و به گونه‌ای که رخ می دهد به عموم مردم، محیط و فرهنگ، نفع می‌رساند، از این رو سامانه سیپات گامی به سوی توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف جامعه بوده، زیرا این امکان را دارد که اطلاعات جامعه مخاطب بنیاد علوی را به صورت سیستمی و مکانیزه بر روی سامانه ثبت کند و بنا بر تقاضای متقاضیان، برای دریافت تسهیلات از طریق پلتفرم سیبانک و در شرایط خاص از طریق شعبه های شناور مراجعه حضوری بانک به نیاز آنها پاسخ داده شود. همین قابلیت باعث شده که سیپات بتواند به بستری برای مشارکت سایر سازمان های حمایتی بدل شود.


ویژگی اساسی بانک‌های اجتماعی، توسعه انسانی  است. بانک‌های اجتماعی، بیشتر توان خود را بر توجهات اجتماعی، متمرکز کرده‌اند و بیشتر ظرفیت‌های خود را به جای سودمحوری بر اجتماع‌محوری قرار داده‌اند و براساس توسعه انسانی در راستای سبک زندگی عادلانه‌تر، پایدارتر و زیست‌محیطی‌تر، اقدام می‌کنند و در نهایت، بیشتر به دنبال خلق مزیت برای کل جامعه بوده که اینکه کسب سود بیشتری برای تعداد مشخصی سهام‌دار خلق کنند.


پلتفرم سیپات به این دلیل مورد توجه سازمان های حمایتی قرار گرفته که پیش از این، اعطای وام‌های حمایتی و اشتغالزایی در مناطق کم‌برخوردارهدف بنیاد علوی با دشواری‌های زیادی برای مشتریان همراه بوده است و حالا قرار شده همه این مشکلات را برطرف کند، در عین حال بانک‌ سینا از مسئولیت اجتماعی در پوشش اقشار محروم در مناطق محروم نیز غافل نشده و به نوعی پرچمدار توسعه بانکداری الکترونیکی شده است.


بنابراین تمرکز اصلی سیپات بر تأمین نیازهای موجود در جامعه محروم است؛ در حالی که به طور هم‌زمان، پایداری اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی را نیز در نظر می‌گیرد. در واقع تمرکز و هسته اصلی آن، بر فراهم کردن یک «خوب عمومی»، با ایجاد منافع چندگانه متمرکز است.
همچنین با استفاده از قدرت منابع خود بر بخش کسب‌وکارهای متوسط و کوچک  به توسعه خدمات و محصولاتی می‌پردازد که نیازهای مالی مشتریان خود را برطرف می کند. همچنین، زمینه‌های لازم برای زندگی با کیفیت‌تر و داشتن روابطی بلند‌مدت با مشتریان را فراهم می کند. 


از سوی دیگر، یک بانک پس‌انداز و وام محسوب می شود که اغلب، تأمین مالی کسب‌و‌کارهای کوچک، متوسط و کسب‌وکارهای خرد روستایی در سطح کشور را بر عهده می گیرد. استراتژی سیپات این است که با استفاده از ثروت‌های فردی و ثروت‌های ناشی از کسب‌وکار، منابعی را برای سود رساندن به کل جامعه فراهم کند.


در حال حاضر بانک سینا به دلیل اینکه شعبه های سیار را راه اندازی کرده و همچنین در بانکداری الکترونیک به سطح بالایی رسیده به راحتی می تواند بانکداری اجتماعی را برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه را اجرایی کند.‌


 برای نمونه اعطای وام‌های مقرون‌به‌صرفه برای تأمین مالی، توانمندسازی مؤسسات خیریه، انجمن‌های اجتماعی، سازمان‌های داوطلبانه، کسب‌و‌کارهای جمعی و کارآفرینی از جمله قابلیت هایی است که می توان از طریق سیپات اجرایی کرد و در قالب اعطای وام برای طرح‌های ابتکاری که ارزش اجتماعی، زیست‌محیطی و فرهنگی دارند خدمات و محصولات را مورد حمایت قرار دهد که نوع منافع عمومی محسوب می شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز