شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
تیتر20 بررسی کرد؛
پارس خودرو در ادامه انتخاب‌های معقول و خوبی که تا به امروز داشته است، همکاری تازه‌ای را با غول خودروسازی چینی آغاز کرده است که ماحصل آن یک خودروجدید با کیفیت در سبد محصولات پارس خودرو خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۸۵۸

تیتر20  -  اجبار و وضعیت تحریمی و اقتصادی کشور پای بسیاری از خودروسازان چینی را به کشور بازکرده است. ورود این تولید کنندگان هر چند توانسته است شرایط را برخلاف خواسته تحریم کنندگان پیش ببرد اما باید قبول کرد که بسیاری از آنها جزء برترین ها کشور خود نبودند.


 البته نه اینکه خودروسازان ضعیف یا تازه کاری باشند. بلکه با توجه به سابقه حضور برندهایی پیشتر در ایران حاضربودند و در سطح جهانی فعالیت می کردند، این مساله به چشم می آمد.


همچنین خروج تولید کنندگان غیر چینی از ایران وضعیت را به گونه ای کرد که حضور پرتعداد چینی ها بیش از پیش به چشم می آید و همین مساله باعث شکل گیری چنین تصوری شده است.


در این شرایط و درست در زمانی که فاصله ایران به واسطه قطع ارتباط مستقیم با سایر خودروسازان جهان بیشتر و دسترسی آنان به تکنولوژی روز محدودتر و بسیار سخت تر شده است، جریان جهانی با تغییر و تحولات اساسی و بنیادی روبرو شده است.این حرکت مشخصا به خودروهای برقی و هیبریدی مرتبط می شود.


این موضوع همچنین با توجه به افزایش مصرف سوخت ، ناترازی تولید و مصرف ، تخریب شدید محیط زیست و اتلاف منابع ملی موجب شده است که متولیان و مسئولان صنعت کشور نیز به سرعت استفاده از خودروهای برقی را در دستورکار قرار بدهند. 


در این میان به رغم تلاش هایی که طی دو سه سال گذشته از سوی برخی خودروسازان در راستای تولید خودروهای برقی صورت گرفته است ، وضعیت به گونه ای نیست که بتوانند فعلا نیاز داخل را برطرف کنند.


در واقع ریشه اصلی بازهم به همان فاصله ها مرتبط می شود.فاصله ای که از یک سو با تکیه بر متخصصان داخلی و صرف فعل خواستن به سرعت در حال کاهش است و ازسوی دیگر نبودن ارتباط مستقیم و برجا وضعیت تحریمی مانع از تولید انبوه شده است.


در عین حال موقعیتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد چاره ای جز توسعه و گسترده تر کردن شرایط استفاده از خودروهای برقی را باقی نگذاشته است.


به همین علت بسیاری از شرکت های وارد کننده و تولید کننده واردات این نوع خودروها را در دستور کار گذاشته و اقدامات اولیه اعم از انتخاب محصول و ثبت سفارش را انجام داده اند.


 برخی نیز اولین عرضه خودروهای برقی را آغاز کرده تا هر چه زودتر این نوع خودروها به بازار عرضه و استفاده از آنان آغاز شود.


پارس خودرو حرکت در همان مسیر همیشگی
پارس خودرو نیز  به عنوان قدیمی ترین خودروساز خاورمیانه که سابقه همکاری با شرکای تجاری مختلف و معتبری را در کارنامه دارد، با توجه به درک وضعیت و نیازامروز این صنعت و جامعه حرکت در همان مسیر همیشگی را با همکاری جدید با سایک موتور آغاز کرده است.


این شرکت در راستای سیاست های کلان وزارت صمت در حوزه خودروهای پاک، به صورت رسمی همکاری خود را با شرکت سایک موتور چین آغاز کرد.


سایک موتوردر حال حاضر با بیش از ده شریک تجاری همکاری دارد در سال گذشته میلادی حدود ۲.۹ میلیون دستگاه خودرو سبک و سنگین تولید کرده است. 


یعنی این شرکت به تنهایی تقریبا بیش از دو برابر کل صنعت خودروی ایران تولید داشته است. ضمن اینکه این شرکت یکی از گسترده ترین سبدهای محصول در میان خودروسازان چین را نیز در اختیاردارد.


بنابراین به نظر می رسد که انتخاب این شرکت به عنوان شریک تجاری نه تنها می تواند از نظر تولید و عرضه محصولات پاک سرعت توسعه و پیشرفت پارس خودرو را بیش از پیش کند، بلکه با توجه به دامنه گسترده شرکت و قدرت تولید نیز می تواند تاثیر بسزایی در افزایش محصول داشته باشد.

 
گام اول؛ واردات هیبریدی و برقی
گام اول این همکاری در گام اول با واردات محصولات هیبریدی و برقی برداشته خواهد شد . اما پارس خودرو از آن شرکت هایی نیست که صرفا به واردات فکر کند و با توجه به زیرساخت ها و پتانسیلی که دارد مبنای  توسعه همکاری بین پارس خودرو و شرکت سایک موتور را بر اساس KD و CKD بنا کرده است.


کراس اور هیبریدی Roewe eRX5، 
همکاری این دو شرکت  در وهله اول با واردات کراس اور هیبریدی Roewe eRX5  شکل خواهد گرفت . آنچنان که مشخص شده است با توجه به دامنه شرکای تجاری سایک  قطعات و مجموعه های این خودرو از بهترین سازندگان جهان همچون بوش و ماهله تامین شده است.


ضمن اینکه  سایک موتور برای خودروی برقی Roewe eRX5 از فناوری فولکس واگن استفاده کرده است و از نظر سطح فناوری در رده بالایی قرار دارد. این خودرو می تواند با یک بار شارژ تنها با انرژی برقی تا ۶۱ کیلومتر و در سیکل ترکیبی تا حدود ۱۰۵۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.


البته با توجه به شرایط سختی که  برای توسعه روابط صنعتی برون مرزی در صنعت خودرو وجود دارد همکاری با شرکای تجاری جدید نیازمند حمایت های دستگاه ها و به ویژه وزارت صمت است.

 
آنطور که از گفته ها بر می آید این خودرو قیمت رقابتی خواهد داشت و با توجه به سیاست های حمایتی وزارت صمت در کاهش تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی، این محصول سایک موتور در رده کراس اورهای با کیفیت و قیمت مناسب قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
موضوعات روز