شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
برپایی «بیستمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت» با حمایت افق کوروش 
اختتامیه بیستمین دوره «کنفرانس بین‌المللی مدیریت»، روز گذشته  با حضور جمعی از مدیران ارشد شرکت افق کوروش و رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، در دانشکده مدیریت این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۷۴۷

تیتر20 -  دکتر صبوری در این مراسم، با بیان اینکه افق کوروش برندی ملی است و اکنون در 500 شهر کشور حضور دارد، گفت: توجه کنید که در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران، حداکثر 15درصد از فضای خرده‎‌فروشی را در اختیار دارند. این در حالی است که این میزان در دنیا بالای 60 درصد و در کشورهای توسعه‌یافته بالای 80 درصد است.


مدیر عامل افق کوروش  با بیان اینکه برای صنعت توزیع در ایران نقاط بهبودی بسیاری را متصور هستیم، افزود: دو بخش اصلی در اقتصاد شامل «تولید» و «توزیع» است و ما در حوزه «توزیع»، نسبت به بخش «تولید» توسعه کمتری داشته‌ایم.

صبوری در مراسم اختتامیه: در افق کوروش توانستیم  یک ERP مطرح جهانی را به کار گیریم


صبوری با اشاره به آغاز فعالیت صنعت زنجیره‌ای در کشور، گفت: افق کوروش از سال 1392 در کشور آغاز به کار کرد و اکنون تعداد شعب ما به 3350 شعبه در سراسر کشور رسیده است. در عین حال اکنون در افق کوروش 20 هزار نفر نیرو وجود دارد و این شرکت در سطح صنعت ایران، در بخش توزیع، به شرکتی عظیم تبدیل شده است.


وی با تاکید بر اینکه حوزه «توزیع» مبتنی بر نیروی انسانی است، گفت: بعد از رشد سریع فروشگاه‌های افق کوروش، در صدد کنترل ناهماهنگی‌های احتمالی در شرکت برآمدیم؛ تجربه عملی ما طی مسیر در سه گام بود؛ گام اول، ضرورت «حاکمیت قواعد» بر بالاترین سطح مانیفست سازمانی بود؛ یعنی کنترل تصمیمات فردی و حاکمیت قوانین بر سازمان.


صبوری ادامه داد: در گام دوم جهت حاکم کردن قوانین و نقش‌ها در سازمان، باید نظامی مدون پیاده می‌شد که در این مسیر از الگوها و Best practice که در دنیا وجود دارد، بهره بردیم. در گام سوم و در جهت ایجاد ضمانت اجرا برای پیاده‌سازی و توسعه نظام‌ها، رویکرد سیستماتیک در شرکت مستقر شد. باید توجه کنیم که مهم‌ترین ابزاری که می‌تواند قواعد را در سازمان اجرایی کند، سیستم‌ها هستند.

صبوری در مراسم اختتامیه: در افق کوروش توانستیم  یک ERP مطرح جهانی را به کار گیریم


وی با تاکید بر اهمیت مکانیزه‌سازی اقدامات در سازمان، گفت: نظام سیستماتیک همه اجزاء سازمان را در مسیر انجام کار قرار می‌دهد. هرچند که پیاده‌سازی سیستم‌ها انرژی و زمان بالایی از سازمان‌ها می‌گیرد. در دنیا مجموعه‌ای از سیستم‌ها یا ERP ایجاد شده که می‌توان از آن‌ها بهره گرفت. در افق کوروش توانستیم علی‌رغم هزینه‌های بالا  یک ERP مطرح جهانی را به کار گیریم که پیاده‌سازی آن، سه تا چهار سال طول کشید، اما به شدت در بهبود روند توسعه سازمان موثر بود.


صبوری با اشاره به رتبه 34 افق کوروش در رتبه‌بندی IMI-100، تاکید کرد: یکی از مهمترین شاخص‌هایی که به توسعه افق کوروش کمک کرد، پیاده‌سازی سیستم‌ها بود؛ آن هم در شرکتی که نه وابسته به رانت است، نه وابسته به نهادهای حاکمیتی بوده و نه از امتیاز خاصی برخوردار است، بلکه یک شرکت 100 درصد خصوصی بوده و از طریق رویکرد حاکمیت قواعد و قوانین، تدوین نظام‌های مناسب و به‌کارگیری سیستم‌های جهانی، رشد کرده است.


در پایان این مراسم با حضور دکتر صفری - دبیر علمی بیستمین کنگره بین‌المللی مدیریت و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، دکتر حسینی- رییس انجمن علوم مدیریت ایران، دکتر صبوری- مدیر عامل افق کوروش، دکتر روشن‌دل - رییس دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران و دکتر نوحه‌گر - معاون توسعه منابع انسانی دانشگاه تهران، از مقالات برتر ارسال شده به «بیستمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت» تقدیر شد. همچنین برگزارکنندگان این مراسم، به رسم یادبود و جهت قدردانی از مشارکت و حمایت افق کوروش از این کنفرانس، لوح تقدیری را به دکتر صبوری اعطا کردند./ ارتباطات ذینفعان افق کوروش

ارسال نظرات
موضوعات روز