پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۹
مدت هاست متخصصین تغذیه درخصوص مصرف همیشگی گوشت قرمز به خانواده ها هشدار داده و درباره لزوم جایگزین کردن پروتئین گیاهی سویا، تاکید می کنند.
کد خبر: ۹۳۵۳
گلها

تیتر20 - مدت هاست متخصصین تغذیه درخصوص مصرف همیشگی گوشت قرمز به خانواده ها هشدار داده و درباره لزوم جایگزین کردن پروتئین گیاهی سویا، تاکید می کنند. 
سویا به عنوان یک ماده غذایی نه تنها می تواند پروئتین مورد نیاز بدن را تامین کند، بلکه تا حدودی در تنظیم فشار خون و کلسترول نیز موثر است و خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارشی را نیز کم می کند. 
خوشبختانه این روزها این محصول به فراوانی و در بسته بندی های بهداشتی و با کیفیت مناسب از سوی شرکت های معتبری چون «صنایع  غذایی گلها» در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد و مشکل قدیمی فروش سویای فله ای دیگر وجود ندارد. 
این روزها،‌ یکی از محصولات با کیفیت فروشگاه های معتبر سراسر کشور که می تواند در سبد غذایی خانواده جای گیرد، پروتئین گیاهی سویای بدون کلسترول «گلها»ست که با بسته بندی بسیار زیبایی ارائه شده است. 
شاید بهتر باشد، موقعی که برای خرید به فروشگاه ها می رویم، کمی هم به فکر سلامت خود و خانواده، مخصوصا کسانی که سن و سالی از آن ها گذشته است، باشیم. 
قدم اول تغییر در الگوی خرید است. چرا که همه راه ها از همان قدم اول شروع می شود. وقتی وارد فروشگاه می شویم، آن ذهنیت قدیمی را که حتما باید مقدار زیادی گوشت قرمز با خود به خانه ببریم تعدیل کرده و بخش عمده ای از این ماده پروئینی نه چندان مفید را با سویا جایگزین کنیم.
به این ترتیب می توان به سلامت قلب و استخوان ها در افراد خانواده، کمک کرد و میزان قابل ملاحظه ای منیزیوم و کلسیوم و فیبر هم به بدن افراد خانواده رساند که این موضوع باعث جلوگیری از کم خونی هم می شود. عارضه ای که این روزها به عنوان یک مشکل پنهان سلامت در جامعه شناخته می شود. 
البته مانند هر خرید دیگری، موقع انتخاب سویا هم مواردی را باید در نظر داشت. نکته اول این که در همان موقع که سویا تازه وارد بازار مصرف شده بود به خاطر شکل نامناسب ارائه، طعم و بوی خوشایندی نداشت و حتی غیر بهداشتی هم به نظر می رسید. 
این روزها با گذشت سالها و به کار بستن تجربه ها و روش های مدرن تولید و به کار بردن مواد اولیه از سوی تولید کنندگان معتبری مانند «صنایع غذایی گلها» این مشکل برطرف شده است و این برند درحال حاضر یکی از خوشمزه ترین و پرمصرف ترین سویاهای بازار را  ارائه کرده است. 
به این ترتیب مساله غر زدن بچه ها هم ختم به خیر شده است و می توانید به راحتی در طول هفته دو یا سه بار غذاهایی را که ماده اصلی آن را سویا تشکیل می دهند تهیه و نوش جان کنید و از خواص سلامتی آن بهره مند شوید. 
دانه پرخاصیت سویا از چند هزار سال پیش، در چین استفاده می شده و از این کشور، به دیگر کشورها صادر شده است.
دانه سویا، پس از روغن کشی، به شکل نوعی آجیل در می آید که پروتئین گیاهی بسیار زیادی را در خود دارد. مقدار کمی قند، چربی های غیر اشباع امگا- 3 و امگا -6، مقدار زیادی فیبر غذایی، انواع ویتامین ب، ویتامین آ، ویتامین ای، ث، د، آهن، فسفر، منیزیوم، کلسیم، روی، رنگدانه کلروفیل و کاروتن و آنتی بیوتیک های قوی از دیگر مواد مفیدی است که در این گیاه معجزه گر نهفته است.
خوش بختانه، با توصیه اکید پزشکان و دانشمندان درخصوص پرهیز از مصرف فراوان گوشت چرخ کرده، این روزها شاهد تغییر در فرهنگ غذایی مردم هستیم که به مصرف حداکثری سویا به جای گوشت چرخ کرده منتهی شده است.
مصرف سویا را در فصل سرما بیشتر توصیه می کنند. چون این محصول دارای آنتی بیوتیکی به نام کاناوالین است که در بهبود بیماری های عفونی و سرماخوردگی بسیار مؤثر است و ویتامین «ث» موجود در سویا، می تواند سیستم ایمنی را افزایش داده و از بروز انواع بیماری ها در بدن بخصوص ابتلا به باکتری و ویروس جلوگیری کند .
اگر همه این ها را به کناری بگذاریم و فقط به یک مورد اشاره کنیم، درباره خواص سویا کافی است. این روزها میزان گرفتگی عروق در اثر مصرف گوشت قرمز با چربی اشباع به قدری زیاد شده است که بیماری قلبی و انسداد عروق نقش اول را در مرگ و میر ایفا می‌کند. آیا همین کافی نیست که فرهنگ تغذیه خود را دگرگون کرده و ماده غذایی معجزه‌گر سویا را جایگزین گوشت قرمز کنیم.؟‌ ماده ای که هیچ نوع کلسترول مضر و چربی در بر ندارد و جزء ترکیبات اشباع نشده به شمار می رود.
حالا اگر تصمیم به تغییر فرهنگ غذایی و عادات خرید خود گرفته اید، یک نکته را هرگز فراموش نکنید؛ مواد غذایی بسیار حساس هستند، حتما از محصولات برندها و شرکت های معتبر خریداری کنید. دستگاه نظارتی و بهداشتی کشور، این برند ها را بسیار شدیدتر از کارگاه های متفرقه تولیدی زیر نظر دارد و سخت گیری می کند. پروتئین گیاهی سویا بدون کلسترول «گلها» یکی از این موارد انتخابی است.

ارسال نظرات
موضوعات روز