جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
گروه صنعتی بوتان یکی از این صادرکنندگان نمونه بود که به واسطه صادرات انواع محصولات گرمایشی به بیش از 16 کشور اروپایی مورد تقدیر قرار گرفت تا علاوه بر کسب عنوان واحد نمونه ملی استاندارد" در سال 1395، به عنوان یکی از واحدهای نمونه ملی صادرات در سال 1395 نیز معرفی شود.
کد خبر: ۹۰۲۸

تیتر20 - سه سال از عمر دولت یازدهم می گذرد و به عقیده بسیاری از کارشناسان دستگاه دیپلماسی این دولت در این سالها توانسته گام های مثبتی در جهت تصحیح تصویر ایجاد شده از ایران در سالهای گذشته بردارد.
نتیجه یکی از این گامها را می توان توافقات "برجام" عنوان کرد که علی رغم اینکه هنوز تا یک ساله شدن آن سه ماه مانده، اما نتایج حاصل از آن رفته رفته در عرصه سیاسی و اقتصادی کشور قابل ملاحظه است.
دولت که طی سه سال گذشته تلاشهای زیادی جهت تسهیل مسیر تجارت، توسعه اقتصادی، جذب سرمایه و فناوری و همچنین صادرات کالاهای ایرانی کرده، تقریبا در تمامی سفرهای هیات دیپلماسی با کشورهای اروپایی، جمعی از کارآفرینان و تجار را نیز با آنان همراه کرده است.
این ملاقات ها فرصت خوبی برای تجار و فعالان اقتصادی ایرانی ایجاد کرد تا بتوانند به معرفی بهتر توانایی ها و محصولات خود بپردازند و در حاشیه دیدارهای سیاسی، مراودات تجاری با مشتریان خارجی را استارت بزنند.
به نظر می رسد نتایج این نشست های اقتصادی بلافاصله بعد از توافقات برجام به خوبی خود را نشان داد به گونه ای که موجب رشد 6 درصدی میزان صادرات محصولات غیر نفتی را بعد از اجرای توافقات برجام شاهد هستیم هرچند به گفته حسن روحانی رییس دولت یازدهم میزان افزایش صادرات بعد از برجام کمتر از پیش بینی های دولتمردان اقتصادی بود که افزایش 10 درصدی میزان صادرات در 6 ماهه اول را در نظر داشتند.
وی در روز ملی صادرات با حضور در جمع صادرکنندگان نمونه ابراز امیدواری کرد که دولت با تشویق صادرکنندگان و تسهیل شرایط و فراهم آوردن امکانات لازم جهت صادرات در نظر دارد تا عقب ماندگی 4 درصدی در صادرات محصولات غیر نفتی را جبران نماید.
شاید به همین منظور بود که رییس دولت یازدهم شخصا در بیستمین مراسم جشن روز ملی صادرات که به واسطه توافقات صورت گرفته حال و هوای امیدوار کننده تری نسبت به قبل داشت حاضر و از واحدهای صادرکننده نمونه ملی تجلیل بعمل آورد.
در این مراسم ملی که هر ساله 29 مهرماه و با عنوان "روز ملی صادرات" برگزار می شود، از گروه های تولیدی و صنعتی داخلی که توانسته اند محصولات با کیفیت ایرانی را به بازارهای جهانی صادرکنند تجلیل بعمل آمد.
در بین واحدهای نمونه ملی، نام بسیاری از گروه های تولیدی و صنعتی خوشنام و باسابقه ایرانی به چشم می خورد که توانسته اند علاوه بر توسعه تجارت خارجي که از عوامل موثر در توسعه اقتصادي كشورها به شمار می رود، موجب افزايش توان رقابت پذيري كشورمان درعرصه هاي بين المللي نیز گردند.
گروه صنعتی بوتان یکی از این صادرکنندگان نمونه بود که به واسطه صادرات انواع محصولات گرمایشی به بیش از 16 کشور اروپایی مورد تقدیر قرار گرفت تا علاوه بر کسب عنوان واحد نمونه ملی استاندارد" در سال 1395، به عنوان یکی از واحدهای نمونه ملی صادرات در سال 1395 نیز معرفی شود.
نگاهی گذرا به تاریخچه بوتان نشان می دهد تقدیر از این صادر کننده نمونه و باسابقه ایرانی بر اساس ارزیابی های بلند مدت صورت گرفته چراکه تعامل نزدیک بوتان با شرکتهای معتبر اروپایی، صادرات انواع قطعات محصولات گرمایشی و انتقال دانش فنی و تکنولوژی توسط این شرکت به دهه 70 شمسی برمی گردد.
بوتان از سالهای دور تاکنون توانسته بیش از 160 محصول مختلف را به بازارهای جهانی صادر کند و در سال جاری نیز مجموع محصولات گرمايشي صادراتي (پکیج شوفاژ دیواری،آبگرمکن دیواری فوری و رادیاتورهای آلومینیومی) این تولید کننده داخلی به مقصد اروپا از مرز 100 هزار دستگاه فراتر رفته است.
در حال حاضر كشورهاي ايتاليا، اسپانيا، بلژيك، روماني، لهستان و روسيه در کنار کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه از مهم ترين خريداران محصولات بوتان به شمار می روند.

ارسال نظرات
موضوعات روز