پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
با شتابی که تولید و ارائه اتومبیل های هیبریدی و برقی و به طور کلی نسل جدید اتومبیل های دوست‌دار محیط زیست در دنیا به خود گرفته است، شاید به زودی روزهایی از راه برسد که دیگر معضل آلودگی در شهرهای بزرگی مانند تهران به یک واقعیت تاریخی بدل شود.
کد خبر: ۸۹۲۶

تیتر20 - با شتابی که تولید و ارائه اتومبیل های هیبریدی و برقی و به طور کلی نسل جدید اتومبیل های دوست‌دار محیط زیست در دنیا به خود گرفته است، شاید به زودی روزهایی از راه برسد که دیگر معضل آلودگی در شهرهای بزرگی مانند تهران به یک واقعیت تاریخی بدل شود.
اگرچه مانند همه اشکال توسعه، این روند در کشورهای توسعه یافته بیشتر نمود دارد و مواهب این تحول صنعتی نیز خیلی زودتر در کشورهای پیشرفته هویدا خواهد شد، با این حال در دهکده جهانی انتقال و توسعه فراگیر تکنولوژی خیلی طولانی نمی تواند باشد.
در یکی از تحولات مرتبط، مدتی است که سروکله «پریوس» که عنوان پرفروش ترین اتومبیل هیبریدی دنیا را یدک می کشد، در بازار اتومبیل ایران پیدا شده و عرضه گسترده و فروش فوری این خودرو که استقبال خوبی هم از آن شده است، حاکی از مساله فوق است.
اتومبیلی که با توجه به قیمت 148 میلیون تومانی اش، خیلی هم گران قیمت محسوب نمی شود و می تواند سهم خوبی در بازار اتومبیل و در نهایت کاستن از حجم آلودگی شهرها ایفا کند البته به شرط آنکه تصمیم گیران کشور برای فراگیر تر شدن استفاده ازخودرو های دوستدار محیط زیست قوانین را پیش پای علاقمندان به تولید و یا حتی عرضه کنندگان هموار تر سازند. 
این محصول تویوتا با بهره گیری از دو موتور تعاملی الکتریکی و بنزینی که آن را بی نیاز از شارژ خارجی می کند، سهم خوبی در کاهش مصرف سوخت خواهد داشت. بدیهی است که این قابلیت ضمن تقویت توان موتور، سهم بسیار کمتری در تولید آلاینده ها خواهد داشت؛ تا جایی که میزان آلایندگی این اتومبیل تا سرعت 45 کیلومتر در حد صفر گزارش شده است. 
شرکت ایرتویا ، نماینده تویوتا در ایران که این اتومبیل را در نمایندگی های خود در سراسر کشور ارائه می کند، برای فروش ویژه خودکه چندی پیش آغاز شده است ، هفت سال گارانتی یا 200 هزار کیلومتر (که شامل تعویض باتری هم می شود) ارائه کرده است. 
این محصول، مجهز به گیربکس اتوماتیک ECVT است و مصرف سوخت ترکیبی آن 3 و 6 دهم درصد در 100 کیلومتر است. 

ارسال نظرات
موضوعات روز